Bezorgkosten in Nederland 

PostNL verzendbare bestellingen (zoals Bionyx ) 
Pakket bestellingen van 0 tot 10 kg » € 6,95 verzendkosten
Pakket bestellingen van 10 tot 20 kg » € 12,95 verzendkosten
Pakket bestellingen met een orderwaarde vanaf € 35,00 worden gratis verzonden.
 
Volume bestellingen (zwaar transport, vrachtwagen met oplegger en loskraan)
Volume bestellingen met een orderwaarde tot € 950 » € 69 verzendkosten
Volume bestellingen met een orderwaarde vanaf € 950 » worden gratis verzonden.
Voor de Waddeneilanden en sommige locaties in Zeeland worden de bezorgkosten per volume levering uitgerekend. Overleg alvorens te bestellen en te betalen met één van onze medewerkers       » contact
 
Hydrorock bestellingen (vrachtwagen met palletwagen) 
Hydrorock bestellingen met een orderwaarde tot € 500 » € 25 verzendkosten
Hydrorock bestellingen met een orderwaarde vanaf € 500 worden gratis verzonden.
Voor de Waddeneilanden en sommige locaties in Zeeland worden de bezorgkosten per Hydrorock levering uitgerekend. Overleg alvorens te bestellen en te betalen met één van onze medewerkers » contact
 

Bevestiging van jouw bestelling


Bestellen in de webshop van EkoGarden kan heel eenvoudig door de stappen in het winkelmandje te volgen. Wanneer je een bestelling via onze website hebt geplaatst ontvang je direct een bevestiging per mail. Controleer de gegevens in de bevestiging nauwkeurig. Indien je geen bevestigingsmail ontvangt of de bestelling is onjuist, neem dan altijd direct contact met ons op zodat we dit voor je in orde kunnen maken.
 

Onze levertijden


De levertijd van pakket bestellingen is 2-3 werkdagen (mits voorradig). Deze bestellingen worden verzonden met de pakketdienst, zodat jouw bestelling zo snel mogelijk wordt bezorgd. Zodra wij jouw pakket verzendklaar hebben gemaakt en hebben afgegeven aan PostNL, ontvang je van ons een verzendbevestiging met een track & trace code, hiermee kun je op de website van PostNL zien wanneer jouw pakket geleverd zal worden. De levertijd van volume bestellingen is 3-7 werkdagen (mits voorradig). Wij zullen telefonisch of per mail contact met je opnemen om de leverdatum met je af te stemmen. Een dag van aflevering kunnen wij met je afspreken. Door logistieke redenen, verkeershinder of overmacht is het voor ons niet mogelijk om een tijdstip of dagdeel vast te leggen. Een eventuele richttijd is nooit een bindende tijd van aflevering. Tip: Laat jouw bestelling een dag voordat je jouw materialen wilt laten verwerken leveren.
 

Levering van jouw bestelling


Kleinere pakketten leveren we tot aan de voordeur via PostNL. Palletgoederen leveren we tot aan de stoeprand, wat betekent dat de zending aan de straatkant wordt uitgeladen. De levering van volume bestellingen zal plaats vinden met een vrachtwagen/oplegger van 16 tot 18 meter met een laad/los kraan die een reikwijdte van ongeveer 2 á 3 meter heeft. De chauffeur zal altijd proberen om op de door jou gewenste locatie te lossen. Is deze niet bereikbaar, dan zal de chauffeur op de best mogelijke plek lossen. Deze beslissing ligt altijd bij de chauffeur. De materialen worden naast de vrachtauto gelost en er wordt nooit over trottoirs gereden om de losplaats te bereiken.
 

Ben je niet thuis?


Wanneer jouw bestelling met de pakketdienst wordt geleverd en je bent niet thuis bij levering zal de bezorger proberen jouw pakket af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje achter met een ‘niet-thuis code’. Met deze code kun je op track & trace zien bij welke PostNL-locatie je jouw pakket kunt ophalen.
Wanneer jouw bestelling wordt geleverd met een vrachtwagen/oplegger en je bent niet thuis, dan is het wel gewenst om de plaats waar je de producten gelost wil hebben duidelijk aan te geven. Zorg ervoor dat je op de dag van levering goed telefonisch bereikbaar bent, zodat de chauffeur altijd de mogelijkheid heeft om je te bellen om de losplaats te bepalen.
 

Levering controleren na ontvangst


Als de bestelling geleverd is adviseren wij je direct de materialen te controleren. Let hierbij goed op of alle materialen geleverd zijn en de aantallen en kleuren kloppen. Mocht er iets niet in orde zijn neem dan direct contact op per mail via info@ekogarden.nl. Voor het beoordelen van jouw melding vragen wij je foto’s te maken van het artikel en de verpakking zoals deze bij je zijn aangekomen. Voeg deze foto’s bij jouw email. Vervolgens nemen wij contact met je op om tot een passende oplossing te komen.

Wij adviseren de materialen die niet in orde zijn niet te verwerken, want dan kunnen wij niets meer voor je betekenen. Door het verwerken van de materialen heb je deze als zodanig geaccepteerd.